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토탈 워: 삼국 다음 dlc 계획 (펌)

 
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Updated at 2019-09-18 20:50:24

https://www.totalwar.com/blog/development-update-blog-02/

 

We released our most successful Total War ever this year, with Three Kingdoms selling more copies at launch than any previous title. We were excited to welcome so many new players from China, and incredibly proud and honoured that they thought we’d made such an entertaining game inspired by the Romance of the Three Kingdoms.


It was also a proud moment when we realised we had stellar sales in the west as well. A real moment of vindication for the team who worked so hard to embrace a new era and culture, shake up some really fundamental TW systems, and deliver a new gameplay landmark in the series.


We were also excited to touch on a later and fascinating period for our first DLC, Eight Princes, but we’re really aware that players were looking for something else, and so we’re currently working hard on our mid-term, post-launch plans for the game with a view to doing more of what the community is feeding back to us on.


We still like the idea of Chapter Packs that explore other chapters of the Romance of the Three Kingdoms, though the next one will be more recognisable to the majority of players. We’re also working on DLC that adds significantly to the main campaign and are continuing to look at how that might develop and grow into some much bigger DLCs over time.


Yes absolutely, the Nanman are coming. Before then over the next year though, we’ll be visiting the era of the Yellow Turban Rebellion and Liang Province rebellion, and then the clash of Cao Cao vs Lü Bu in the central plains. And before that, there’s a free update. coming in October.


Certain characters will be getting new, unique artwork for the main campaign, alongside a number of fixes and balances. We’re also aware that changes to how data is organised for 3K are causing some additional problems with mods when we update. the game, and we’re looking at ways to solve or reduce this problem.


Details aside, this is really just the beginning for Three Kingdoms. In the long term, we have some very grand plans which will encompass a whole timeline of events, conflicts and characters throughout the period. Nothing‘s set in stone yet; as mentioned, we’re still in the process of taking on board feedback from players around the world. But you can be sure, a few years down the line, that Three Kingdoms will evolve from the great game it is now to something vastly more epic.

 

 

요약하면

다음 달 10월 중에 무료로 삼국지 고유 일러스트, 스킬, 특성을 가진 무장이 추가되며, 남만팩도 조만간 올 수 있다고 합니다.

내년 중에 황건적의 난이나 양주의 난, 군웅할거 시절 조조와 여포의 대결을 다룰 거라고 합니다.

출처 : 루리웹 환상과실제 님

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원문 보니까 팔왕의 난이란 소재에 대해 개발진들이 매력을 느꼈지만,

유저들이 원하는 컨텐츠는 아니었다고 인정하며, 다음 dlc는 유저들에게 더 익숙한 시기가 될 거라고 하네요.

개발진들이 동아시아 삼국지 덕후들의 마음을 뒤늦게 알았나 봅니다.

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Comments
2019-09-18 20:50:31

맹획 축융 이정도만 유니크 줘도 개쉬울듯 ㅋㅋ

2019-09-18 20:51:13

와 후속작 한번만 더 만들면 코에이 망하겠네

OP
2019-09-18 20:53:40

근데 코에이 삼국지 좋아하시는 분들은 또 나름의 재미라고 얘기하시더군요.

2019-09-18 21:13:24

저요.. 

개인적인 취향으로는 삼탈워는 삼국지 11(전 근래 삼국지중 11이 제일 별로였음)보다도 별로였습니다. 

 

Updated at 2019-09-18 21:16:48

오 삼국지11 전 재밌었는데 그럼 12 13 취향 안맞나요...

2019-09-18 21:39:36

삼국지 12는 누구나 취향 안맞을 똥게임에 가깝고.(모바일로 냈어도 욕먹을 수준)

13은.. PK는 괜찮은 편이지만 11을 좋아하는 유저들은 13도 별로 안좋아하는 경우가 많습니다. 

 

2019-09-18 21:15:48

확실히 잘만들긴 했는데 첫작품이라 그런지 아직 니즈를 정확하게 이해는 못한 것 같더라고요.

코에이에게 부족했던 AI는 확실히 장점으로 다가온 반면에 유니크 장수들 숫자가 너무 부족하다보니

장수를 키우는 맛이나 이런 것들은 확실하게 부족하다고 느꼈습니다. 

게임 좀 길게 가져갈라고 보면 전반기 장수들이 이미 다 죽어버려서 아쉬운 것도 많았죠 ㅋㅋ

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2019-09-18 20:51:34

그리고 지금 오나라가 젤 쉬운데 실제로 오나라가 산월족때문에 상당히 고전한걸로 알아서

산월족 흉노 오환 강 저 패치되면 구석 군주들도 힘들어질듯요.

2019-09-18 20:54:01

게임의 시스템은 코에이와 비교할 수 없이 잘 만들어졌지만

삼국지 덕후들의 마음을 끌기에는 여러모로 부족한 점이 많은 게임이라고 생각해서..

한 2년쯤 지나면 완성되긴 하려나요

2019-09-18 21:16:54

저도 200시간 정도 했는데 삼국지 게임이라기보단 그냥 토탈워라 보는 게 정확하더라고요. 당연한 얘기긴한데 그만큼 삼국지 게임에서 흔히 기대되는 이벤트나 장수끼리의 케미, 코드 같은게 없어서 몇번 천하통일하니까 더 이상 하고싶은 마음이 사라졌슴다

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